søndag 13. juni 2010

Slik er huset


Dette er huset sett fra baksiden. Det er en slags terasse som verken jeg eller Alex vet helt om vi liker eller ikke.



Vi har satt opp en pavillion som gjør den litt mer brukanes! Skal si den falt i smak :) Nesten regntett også!





Dette er ved-bua! Vi planlegger å male den samtidig som vi maler huset. Til neste år skal jeg plante en liten grønnsakshage forran med ett lite hvitt stakitt gjerde rundt.



Dette har vært mai/juni-prosjektet mitt. Hele beddet forran huset, det som synes best fra gata (merk:) VAR helt nedgrodd. Jeg tok opp alle de store stenene (samlet fra Jeløya en gang på 60-tallet) og fjernet all form for ugress og annet drit som befant seg der. Jeg skal legge ut ett bilde der jeg viser hvor langt jeg har kommet i prosessen. Problemet med hagen er at store deler av hagen består av grus som ikke har blitt luket. Vi må derfor grave opp grusen og legge på ny jord der vi ønsker å ha plen ---



-- og fjerne all slags ugress der vi ønsker å ha grus. Det er litt av en jobb. Dette er altså oppkjørselen, og vi drømmer om kantstein og ny grus!!



Her ser dere noe av resultatet fra lukingen og rensingen av beddet! Nå gjelder det bare å få fjernet grusen forran, lagt på ny jord og sådd nytt gress!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar