søndag 13. juni 2010

23 år og i utgangspunktet uinteressert i hus og hage


I fjor sommer bodde min samboer, to hunder og jeg i en 40 kvadratmeters leilighet sentralt i Oslo. Jeg elsket det! Cafèer rett rundt hjørtnet, kino oppi gata og masse muligheter til å gå tur i parker! Jeg må innrømmet at det til tider ble svært trangt i leiligheten og vi ønsket oss veldig en veranda vi kunne sitte på. Det var ikke alltis like stas å pakke sammen alt for å ta seg en kaffe og lese avisa i frisk luft etter jobb. Så en dag fikk vi vite at vi kunne kjøpe huset til bestemoren til Alex. Et koselig lite gult hus med ganske stor hage. Jeg sa: "Aldri i livet om jeg skal flytte i hus i en alder av 22! Jeg skal bo i Oslo til jeg blir gammal!!!!" En måned etterpå hadde vi flyttet bestemoren ut, og oss inn.

Jeg kommer nå til å blogge litt om hvordan jeg tar utfordringen med å pusse opp, innrede, holde på i hagen og andre huslige oppgaver. Etter ett år i huset kunne jeg ikke tenke meg å bo noe annet sted, men jeg holder fortsatt på å lære om både interiør, gartner-arbeid og alt annet som følger med ett hus. Jeg trenger masse hjelp både fra fagfolk, famile og venner, og jeg setter utrolig pris på tips og råd om både hus og hage!

Jeg har som sagt to hunder og utfordringen med å lage en "hunde-vennlig" hage blir også spennende! Følg med!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar